Montáže LPG

Nelíbí se Vám přehnané ceny za pohonné hmoty??? Investujte a nechte si namontovat LPG systém. Pořád se to vyplatí a investice na pořízení se vám do dvou let určitě vrátí.

Montujeme LPG do všech vozů at je to favorit či superb není to pro nás problém. Používáme systémy LPG Tartarin nejmodernější systém sekvenčního vstřikování.

 

 

Nabízíme: přestavby vozidel na LPG, opravy a revize zařízení, výměny nádrží na LPG s prošlou tlakovou zkouškou (10let) diagnostika, opravy a servis vozidel všech značek

Výhody: - náklady na pohonné hmoty klesají téměř na polovinu (ve srovnání s benzinem) - riziko výbuchu při nehodě je již nižší než u benzinu - prodlužuje se životnost motorového oleje i samotného motoru, nevytvářejí se karbonové usazeniny - snížení hlučnosti motoru - zamezení zcizení pohonných hmot - dvě plné nádrže značně zvětší dojezd vozidla - plyn produkuje čistší výfukové plyny než benzin a nafta - možnost jezdit na benzin zůstává - dostatečně rozšířená síť čerpacích stanic LPG v ČR (cca 480) i Evropě bezpečnost LPG zařízení při havárii vozidla je oproti benzínu podstatně vyšší. Nádrže jsou konstruovány tak, aby při nárazu nepraskly, dochází pouze k jejich deformaci - podle deformace havarovaného vozidla. Bez přístupu vzduchu do nádrže nemůže nádrž explodovat. Nevýhody: - snížení výkonu motoru (asi 5%) - zvýšení spotřeby paliva (asi 10%) - investice na pořízení a schválení zařízení do vozidla (13 000 - 40 000 Kč u moderního vozu) - zmenšení zavazadlového prostoru (neplatí při použití speciální nádoby) Návratnost: - při průměrné hodnotě cen benzínu 27,50 Kč , LPG 13,- Kč a spotřebě 8 litrů benzinu a 9 litrů LPG jsou náklady na 1 km - 2,20 Kč u benzinu a 1,17 u LPG. - Úspora provozu na LPG je tedy cca 1 Kč na 1 km. - U škodovek to znamená návratnost po cca 15.000 km.

 

 

 

 

Popis LPG systémů

-

Popis LPG systémů můžeme rozdělit podle použití pro různé druhy motorů. Tak jak se vyvíjely motory pro pohon automobilů, vyvíjely se postupem času i systémy pro přestavby těchto motorů na plyn. Hlavním motivem byla nedostačující technická úroveň těchto systémů a následné problémy, které přestavbou moderních motorů se zastaralým zařízením vznikaly. Dříve než se pustíme do popisu jednotlivých systémů a jejich rozdílů je třeba si připomenout alespoň základní popis plynového pohonu LPG a jednotlivých komponentů. Všechny komponenty pracující s LPG pod tlakem nad 0,8 Baru podléhají homologačnímu schválení podle předpisu EHK 67 R 01 (do roku 2001 67R 00).

Kapalný propan butan (dále jen PB) se natankuje na čerpací stanici pomocí přípojky dálkového plnění vysokotlakým potrubím do tlakové nádrže (v Evropě se používají 3 systémy, italský, holandský a belgický). Tlaková nádrž je uzavřena víceúčelovým ventilem, který zajišťuje následující provozní a bezpečnostní funkce:

Provozní:

  • plynový ventil uzavírá nádrž při vypnutém zapalování

  • odebírání pohonné hmoty z nádrže

  • ukazatele stavu paliva v nádrži

Bezpečnostní:

  • plynový ventil uzavírá nádrž při vypnutém zapalování

  • plnění nádrže do max. 80% obsahu

  • zastavení toku paliva při úniku nad 6 litrů za minutu (při poruše potrubí)

  • vypuštění plynu při přetlaku nad 27 bar

  • ruční uzavření přívodu plynu do nádrže a k přípojce dálkového plnění

  • tepelná pojistka odpustí v případě požáru plyn z nádrže

(Tlakové nádrže rozlišujeme podle tvaru a použitých materiálů, např. válcové, toroidní, ocelové a kompozitní). Nádrž, včetně víceúčelového ventilu je osazena plynotěsnou schránkou a soustavou odvětrávacích hadic, které odvádějí případný únik paliva mimo prostor vozidla. Z nádrže je kapalný PB dopravován vysokotlakým potrubím do motorového prostoru, konkrétně do regulátoru tlaku (používá se potrubí měděné oplastované, nebo plastové).

Regulátor tlaku (výparník), vlivem působení horkovodního okruhu odpařuje, tj. mění kapalný PB na plynnou fázi PB. V této plynné fázi se PB přivádí ke směšovači, kde se mísí s nasávaným vzduchem, přicházejícím vzduchovým filtrem. Takto vzniklá palivová směs je poté sacím potrubím přiváděna do prostoru motoru. V případě systému vstřikování je PB přiváděn k jednotlivým válcům do blízkosti benzínových vstřikovačů (vstřikovače rozdělujeme podle konstrukce na membránové a pístové).

Regulace bohatosti směsi se provádí:

  1. škrtícím šroubem (vozidla s karburátorem), pro správnou funkčnost a plnění emisních limitů je třeba nastavit optimální polohu. Tato poloha je nastavená pro volnoběžné otáčky i pro zátěž motoru a není ji možné během jízdy měnit.

  2. servomotorem ovládaným samostatnou řídící jednotkou (vozidla se vstřikováním benzínového paliva). Pro správnou regulaci bohatosti směsi je nutno zajistit správnou funkčnost samostatné řídící jednotky LPG. Ta využívá k vyhodnocování a řízení stávající signály motoru RPM, TPS, MAP senzor, lambda sondu a další.

  3. elektrickými vstřikovači ovládanými samostatnou řídící jednotkou (vozidla se vstřikováním benzínového i plynného paliva). V případě paralelních systémů platí totéž jako u vozidel se servomotorem, v případě sériových systémů je třeba zajistit 100% správnou funkčnost benzínové řídící jednotky.

Klasické systémy se směšovačem LPG a nasávaného vzduchu. U vozidel s plastovým a proměnlivým sacím potrubím může docházet k tzv. zpětným zášlehům.

A. karburátorová auta (např. Škoda 120, Škoda Favorit). Cena přestavby od cca 10 000 Kč, systémy schválené v ČR: BRC, Emmegas, Lovato, Lovtec, Marini, Tartarini.

-

  1. tlaková nádrž

  2. spalovací prostor

  3. výfukové potrubí

  4. filtr nasávaného vzduchu

  5. regulátor tlaku

  6. horkovodní okruh

  7. směšovač - mixér

  8. hadice LPG

  9. CU potrubí

-

B. auta se vstřikováním benzínového paliva (např. Škoda Felicia 1,3 BMM, Škoda Felicia 1,3 MPi). Cena přestavby od cca 18 000 Kč, systémy schválené v ČR: BRC, Emmegas, Lovato, Lovtec, Tartarini.

-

  1. tlaková nádrž

  2. spalovací prostor

  3. katalyzátor

  4. filtr nasávaného potrubí

  5. regulátor tlaku

  6. horkovodní okruh

  7. směšovač - mixér

  8. hadice LPG

  9. CU potrubí

  10. benzínový vstřikovač

  11. lambda sonda

  12. benzínová řídící jednotkaí

  13. plynová řídící jednotka

  14. krokový motorek

-

C. auta se vstřikováním plynného paliva - paralelní systém (auta bez systémů palubní diagnostiky EOBD a OBD II. tj do roku výroby 2001). Cena přestavby od cca 30 000 Kč, systémy schválené v ČR: AG Autogas systems, BRC, Landi Renzo, Lovato, Lovtec, Tartarini.

-

  1. tlaková nádrž

  2. spalovací prostor

  3. katalyzátor

  4. filtr nasávaného vzduchu

  5. regulátor tlaku

  6. horkovodní okruh

  7. hadice LPG

  8. vstřikovač LPG

  9. CU potrubí

  10. benzínový vstřikovač

  11. lambda sonda

  12. benzínová řídící jednotkaí

  13. plynová řídící jednotka

-

D. auta se vstřikováním plynného paliva - sériový systém (auta se systémy palubní diagnostiky EOBD a OBD II.) Cena přestavby od cca 30 000 Kč, systémy schválené v ČR: AG Autogas systems, KME, BRC, Landi Renzo, Lovato, Tartarini.

-

  1. tlaková nádrž

  2. spalovací prostor

  3. katalyzátor

  4. filtr nasávaného vzduchu

  5. regulátor tlaku

  6. horkovodní okruh

  7. hadice LPG

  8. vstřikovač LPG

  9. CU potrubí

  10. benzínový vstřikovač

  11. lambda sonda

  12. benzínová řídící jednotkaí

  13. plynová řídící jednotka

-

E. auta se vstřikováním kapalné fáze LPG

-

  1. tlaková nádrž

  2. spalovací prostor

  3. katalyzátor

  4. filtr nasávaného vzduchu

  5. regulátor tlaku

  6. tlakové potrubí, včetně zpětného

  7. tlakové potrubí, včetně zpětného

  8. čerpadlo v nádrži

  9. vstřikovač LPG

  10. benzínový vstřikovač

  11. lambda sonda

  12. benzínová řídící jednotkaí

  13. plynová řídící jednotka

 Upozornění: Některé modely vozů mohou po montáži LPG a při jízdě na plyn ukazovat spotřebu benzínu (padá ukazatel stavu paliva) palivo v nádrži zůstává, spotřeba je pouze při nastartování a do doby přepnutí na LPG, pak je benzínový okruh vyřazen z činosti tutíž nemuže být benzín spalován!

Do ujetí 2000 km od montáže provádíme záruční seřízení  a to z důvodu zabíhání jednotlivých komponentů mající vliv na nastavení.

Před příjezdem na záruční seřízení je nutné se telefonicky objednat.

 

 

Přihlášení uživatele
Nákupní košík
Košík neobsahuje žádné zboží
Novinky emailem


Centrum čtyřkolek
 

Copyright (C) 2010 Centrum Čtyřkolek a zahradní techniky, Všechna práva vyhrazena.

webdesign web-systemy.net | webhosting 1hosting.cz | Publikační systém QuickWEB CMS | Internetový obchod QuickWEB SHOP